ЗВІТ керівника закладу загальної середньої освіти

Лиманської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 2

Лиманської міської ради Донецької області

Т.в.о. директора закладу загальної середньої освіти Надворної М.С. про функціонування та розвиток Лиманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Лиманської міської ради Донецької області у 2022-2023 н.р.

Я рада вітати вас на загальних зборах у цей нелегкий для всіх час. Проте наша з вами присутність на цьому заході свідчить про те, що ніякі труднощі, ніяка сила не змогли загасити бажання жити, працювати, продовжувати розвиватися. Відповідно до статті 30 Закону України «Про освіту», яка регламентує прозорість та інформаційну відкритість закладу освіти, на виконання п. 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», відповідно до Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178, з метою подальшого утвердження відкритої, демократичної, державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у школі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, був проведений аналіз роботи за 2022/2023 навчальний рік.

У своїй діяльності упродовж звітного періоду, як т.в.о. директора закладу загальної середньої освіти , я керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом школи та чинними нормативно-правовими актами у галузі освіти в цілому та загальної середньої освіти зокрема.

У «Освітній програмі закладу» зазначено, що «призначення школи полягає в наданні якісної повної загальної освіти дітям шкільного віку мікрорайону, забезпеченні їх всебічного розвитку, вихованні та самореалізації особистості, здатної до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, готової до свідомого життєвого вибору, самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, прагненні до самовдосконалення і навчання упродовж життя».

Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності.

Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно й письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, співпрацювати з іншими людьми, творчість, ініціативність, уміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми.

Основним засобом реалізації загальноосвітнього закладу є засвоєння учнями обов'язкового мінімуму змісту загальноосвітніх програм. Навчальний заклад має додаткові засоби реалізації свого призначення, а саме:

· уведення в навчальний план предметів і курсів, що сприяють загальнокультурному розвитку особистості та формують гуманістичний світогляд;

· надання здобувачам освіти можливості спробувати свої сили в різних видах діяльності (інтелектуальній, трудовій, художньо-естетичній тощо);

· надання здобувачам освіти можливості вибору профілю навчання, темпу засвоєння навчального матеріалу;

· оригінальна організація навчальної діяльності, інтеграція навчальної та пізнавальної діяльності.

Освітня програма, що реалізується в закладі, спрямована на формування в учнів сучасної наукової картини світу, виховання працьовитості, любові до природи; розвиток в учнів національної самосвідомості, формування людини, яка прагне удосконалення та перетворення суспільства; інтеграцію особистості в систему світової та національної культури; рішення завдань, формування загальної культури особистості, адаптації особистості до життя в суспільстві; виховання громадянськості, поваги до прав і свобод людини, до культурних традицій в умовах багатонаціональної держави; створення основи для усвідомленого, відповідального вибору та наступного освоєння професійних освітніх програм; формування потреби до самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення тощо.

Здійснювалось оперативне керівництво навчальним закладом, забезпечувалась її діяльність, ефективне використання і збереження майна, закріпленого за навчальною установою.

На сучасному етапі педагогічний колектив вважає найважливішим допомогти кожній дитині досягти успіхів, реалізувати духовні, комунікативні, пізнавальні й творчі потреби. Тому співпраця учителів школи, учнів, батьків і громадських структур спрямована на досягнення кожною дитиною значущих для неї особистісних і колективних успіхів.

Зусилля педагогічного колективу були спрямовані на виконання головного завдання –– формування у школярів прагнення до навчання, готовність своєю навчальною, а потім і фаховою працею досягти власного успіху й зробити внесок у громадську, державну справу.

Сьогодні ми замислюємося над тим, які результати роботи свідчать про поліпшення та оновлення діяльності педагогічного та учнівського колективу. Лише неординарні ідеї педагогів у школі, ефективність упровадження інновацій дають змогу стверджувати, що учні зможуть легко адаптуватися до умов постійно змінюваного інформаційного світу, оскільки якісно поліпшити роботу школи можуть лише ті вчителі, які є носіями перспективних концепцій. Поліпшити роботу школи можна завдяки створенню інформаційно-освітнього середовища, яке зможе забезпечити надання якісних освітніх послуг незалежно від того, як навчається дитина: онлайн чи офлайн.

Заклад освіти постійно перебуває в процесі змін, зумовлених такими зовнішніми чинниками, як конкуренція, інновація, урядова політика, запити суспільства, що постійно зростають. Викликом у 2022/2023 навчальному році стали воєнні дії в результаті збройної агресії Російської Федерації на території нашої держави. В Україні було подовжено воєнний стан, багато дітей опинилися за межами рідного міста й навіть за межами держави. Педагогічний колектив закладу освіти робив усе можливе для того, щоб здійснювати психологічну підтримку учнів та надавати освітні послуги.

У 2022/2023 навчальному році в закладі освіти здобували освіту 356 учнів, було укомплектовано 14 класів, у тому числі 2 інклюзивні класи в яких навчались 2 учнів з ООП(для учнів розроблено індивідуальні програми розвитку та надавалися корекційно-розвиткові заняття ), 42 - учні здобували освіту в освітньому консультаційному пункті на базі закладу освіти на території громади.

Робота щодо рівного доступу до якісної освіти, обов’язковості загальної середньої освіти.

Проведено організаційну роботу, видано накази:

- «Про організацію освітнього процесу 1-11 класів на час воєнного стану за дистанційною формою»;

- «Про організацію освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти

з інклюзивним навчанням у 2022-2023 навчальному році»;

- «Про створення та організацію діяльності ОКП для учнів 1-11 класів Лиманської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 деокупованої Лиманської ОТГ»;

- «Про переведення на індивідуальну форму (сімейна (домашня) форма) навчання учня 3 класу Пасічника Єгора»;

- «Про організацію роботи щодо попередження дитячого травматизму, безпеки життєдіяльності»;

- «Про організацію роботи з охорони дитинства».

Педагогічним колективом проведено роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі.

Мережа закладу

Кількість учнів

2019/2020

2020/2021

2021/2022

2022/2023

2023/2024

749

730

730

356

311

У 2022/2023 навчальному році закінчують навчальний заклад 24 здобувачів повної загальної середньо освіти. Золотими медалями «За високі досягнення у навчанні» нагороджено 3-х випускників , із 43-х здобувачів освіти 9-х класів отримали свідоцтво з відзнакою з відзнакою 5 учнів . Початкових класів – 5, у них 117 учні.

Прийом учнів до 1 класу у 2021-2022 н. році зараховано 72 учні, у 2022-2023 н.році 11 учнів, у 2023-2024 н. році 15 учнів

Навчальний план. Державний Стандарт.

З метою забезпечення виконання Державного стандарту освіти було забезпечено викладання навчальних предметів інваріантної складової у повному обсязі годин, що передбачені Типовими навчальними планами для кожного класу.

Початкова освіта здобувається з шести років (відповідно до Закону України «Про освіту»). Програма визначає загальний обсяг навчального навантаження на тиждень, забезпечує взаємозв’язки окремих предметів, курсів за вибором, їх інтеграцію та логічну послідовність вивчення, які будуть подані у рамках навчальних планів.

Освітню програму для 1-4 класів закладів загальної середньої освіти

розроблено відповідно до Закону України «Про освіту», Державного стандарту початкової освіти, Типової освітньої програми для ЗЗСО під кер. Савченко О.Я., Типового навчального плану

для початкової школи з навчанням українською мовою (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 № 1272) – для 1 – 2 – х класів; Типового навчального плану для початкової школи з навчанням українською мовою(наказ Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 № 1273) – для учнів 3 – 4 – х класів;

Освітня програма школи ІІ ступеня (базова середня освіта) складена на основі Типової освітньої програми ЗЗСО ІІ ступеня, яка розроблена на виконання Закону України «Про освіту» за Типовою освітньою програмою для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 року № 235 – для учнів 5 – х класів; Типової освітньої програми затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405 - для 6 – 9 – х класів.

Освітня програма профільної середньої освіти.

Освітня програма школи ІІІ ступеня (профільна середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» Типової освітньої програми затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 408 зі змінами від 31.03.2020 № 464.

У 2022/2023 навчальному році в 10 класах, враховуючи бажання учнів та їх батьків, обрано профільний предмет «Історія України» в 10-а класі та профільний предмет

«Українська мова» в 10-б класі.

Вивчаються базові предмети: «Українська мова», «Українська література», «Зарубіжна література», «Іноземна мова», «Історія України», «Всесвітня історія», «Громадянська освіта», «Математика», «Фізична культура» і «Захист України». Передбачено вивчення окремих природничих дисциплін: «Фізика і астрономія», «Біологія і екологія», «Хімія», «Географія». Включені вибірково-обов’язкові предмети: «Інформатика» і «Технології», що вивчаються на рівні стандарту.

У навчальному закладі здійснюється проведення профорієнтаційної роботи з учнями, вихованці беруть участь у профорієнтаційних заходах .Проводиться роз’яснювальна робота з батьками, учнями щодо організації профільного навчання, формування шкільної мережі.

Успішність.

У школі створено всі умови для забезпечення гарантованого права громадян на здобуття якісної початкової, базової та повної загальної середньої освіти, для формування гармонійно розвиненої особистості, розвитку здібностей кожного учня.

З метою вивчення ефективності та результативності впроваджених у навчальний процес форм і методів роботи з учнями у школі проводиться діагностика та моніторинг результативності навчання учнів. Основна увага приділяється порівняльному аналізу результатів тематичних і семестрових оцінок, участі в предметних олімпіадах, творчих конкурсах, результативності ЗНО.

Рейтинг класів за якістю знань

/Files/images/2.png

/Files/images/3.png

Рейтинг успішності класів

І семестр

/Files/images/4.png

ІІ семестр

/Files/images/5.png

Динаміка успішності класів

/Files/images/11.png

/Files/images/12.png

ІІ семестр

/Files/images/13.png

Порівняльний аналіз нагородження в 2022 – 2023 навчальному році учнів 5-8 та 10 –х класів Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» та учнів 9, 11 класів Похвальними грамотами «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів» здобувачів освіти за 4 навчальні роки:

Рік

Похвальна грамота

Похвальні листи

2019/2020

31

66

2020/2021

29

53

2021/2022

34

44

2022/2023

16

23

Стан забезпеченості підручниками

Класи

2019/2020

2020/2021

2021/2022

2022/2023

1-11

88%

100%

100%

100%

У 2022/2023 навчальному році стан забезпеченості підручниками становитиме 100%.

Кадрове забезпечення

На початок 2022/2023 навчального року навчальний заклад було забезпечено педагогічними кадрами на 100% (вакансії відсутні). Розстановка кадрів здійснюється відповідно до фаху та компетенції. Освітній рівень пед. працівників відповідає займаним посадам.

Склад педагогів

Педагогічних

працівників

Адміністрація

Мають категорії

спеціаліст:

Мають освіту

Мають звання

У школі працівників

Всього

Основних

Сумісників

Т.в.о

Директора

Заступник директора

Педагог-організатор

вищої

першої

другої

спеціаліст

повну вищу

базову вищу

неповну вищу

вчитель-методист

старшій учитель

відмінник освіти

30

27

3

1

2

1

9

12

3

5

27

-

-

3

8

3

Молодих спеціалістів – 5.

Освіта та спеціальність учителів відповідає займаним посадам.

Освітній рівень педагогів залишається високим (100% пед. працівників з повною вищою освітою).

Головна методична проблема, над якою працював педагогічний колектив – використання компетентнісно зорієнтованих технологій особистості в контексті НУШ.

У межах роботи над єдиною методичною темою на науково-­ практичних семінарах, на засіданнях педрад, методичних об’єднань учителів- ­предметників були розглянуті питання запровадження компетентнісного підходу в навчально–виховний процес, шляхів вдосконалення педагогічного моніторингу, розвитку навичок самоосвіти школярів, ознайомлення вчителів з інноваційними методами навчання.

Активізувалась самоосвітня діяльність учителів з вивчення сучасних підходів до навчання і виховання школярів. 100% вчителів володіють навичками роботи на комп’ютері.

Належна увага надавалась питанням підвищення кваліфікації педагогічних працівників через проходження курсів підвищення кваліфікації при ДоноблІППО.

Реалізація програми «Обдарованість»

Одним з основних принципів роботи школи є розкриття у процесі навчання дитячої обдарованості. Упровадженню в життя його принципу сприяє спільна діяльність педагогів. Зміст роботи з обдарованими дітьми включає низку завдань, а саме: виявлення обдарованості дітей, максимальне сприяння їхньому розвитку.

З цією метою щорічно поповнюється шкільний банк даних обдарованої молоді, у 2019/2020 навчальному році він нараховував 69 учнів (9%), у 2020/2021 навчальному році -53 учні (8%), у 2021-2022 році – 33 учні (4,3%), у 2022-2023 році- 21 учень( 6%).

Для учнів школи педагоги разом з батьками намагались створювати умови для розвитку творчої обдарованості. На жаль, умови участі у міському етапі олімпіад з навчальних предметів виявились не для всіх учнів сприятливими. З 14 навчальних предметів виявили бажання взяти участь тільки з 4 предметів 14 учнів:

- укр.мова і література (8-11клас),

-англ.мова (9-10клас),

- географія (11 клас),

-математика(5-10клас).

Але, умови, які були на міській олімпіаді, не всі учні змогли виконати. Тому від школи у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з навчальних предметів прийняла участь з української мови та літератури учениця 10-а класу Марченко Карина, де і посіла ІІ м., вчитель Щербина В.М.

І це дуже прикро…

Міські предметні олімпіади 2022/2023 н. р. (зведена таблиця результатів)

ЗЗСО

Математика

Біологія

Хімія

Українська мова

Історія

Географія

Інформаційні технології

Англійська мова

Фізика

Інформатика

Правознавство

Екологія

Усього

2021-2022

ЗОШ № 2

1

2

-

7

1

9

-

8

0

-

-

-

28

2022-2023

ЗОШ № 2

0

0

0

2

0

0

0

0

0

0

0

0

2

Учні школи брали участь у інтернет олімпіадах, конкурсах.

Аналіз досягнень дає змогу визнати, що у 2022/2023 навчальному році була проведена робота з виявлення творчих здібностей і розвитку обдарованості учнів в творчих конкурсах

-міському етапі конкурсу ім. П.Яцика прийняли участь 3 учнів: Пономаренко Єлизавета (3кл) (вчитель Смородіна В.І.), Котлярова Кіра (4-а кл.) (вчитель Бєлоусова О.С.), Титова Єлизавета (10-а) (вчитель Щербина В.М.). Результати відсутні по 3,4 класах, а учениця 10-а класу не змогла прийняти участь через відсутність ел.енергії.

-МАН-Юніор Історик, робота учениць 10-а пройшла у фінал. 18.05 був захист роботи, отримала диплом ІІІ ст Марченко Карина, Остроушко Вікторія, вчитель історії Погребняк Н.В.

-Веб-вітрина до Всесвітнього дня прав людини. Есе «Захист прав дітей в умовах збройного конфлікту», сертифікат з відзнакою Остроушко В.(10-а) Титова Єлизавета(10-а), вчитель Погребняк Н.В.

Історико-філологічній онлайн-гра «За сімома печатями – 5», проведена із нагодии святкування Міжнародного

дня рідної мови, диплом ІІ місце, Титова Є., Зуєв Єгор, Остроушко Вікторія, Марченко Карина (10-а) вчитель Погребняк Н.В.

-Обласний ІІІ Відкритий онлайн-фестиваль до дня народження Т.Г. Шевченка “Шевченко в колі сучасної молоді ”Подяка, Титова Є (10-а), вчитель Щербина В.М та учасники Скобельский М., Шевченко С.(5), вчитель ТокарєваЛ.О.; Олійник, Унгурян С.(6-а), вчитель Семіошко О.В.; Варакута К.(8), вчитель Щербина В.М., Мороз М(7), вчитель Надворна М.С.

Серед 1-4 класів велика кіл-ть перемог та призових місць була в учня 2 класу Роменського Олександра, вчитель Нечволода Н.М., Абросімова Н.Г.

До шкільного банку обдарованих учнів занесено - 21 учень, кандидатами до міського банку - 7 учнів.

Серед учнів, які найбільш активними були в напрямку «Інтелектуальний»:

- Остроушко Вікторія (10-а), ментори вчитель біології Рожкова Г.І, вчитель історії України Погребняк Н.В., вчитель ЗУ Самусенко О.М. Стала стипендіаткою УОМС за підсумками 2022-2023 н.р.

- Марченко Карина (10-а) ментори вчитель біології Рожкова Г.І, вчитель української мови та літ-ри Щербина В.М., вчитель історії України Погребняк Н.В., вчитель ЗУ Самусенко О.М. Стала стипендіаткою УОМС за підсумками 2022-2023 н.р.

- Титова Єлизавета(10-а), ментори вчитель біології Рожкова Г.І, вчитель української мови та літ-ри Щербина В.М., вчитель історії України Погребняк Н.В., вчитель ЗУ Самусенко О.М. Нагороджена ПРЕМІЄЮ УОМС за підсумками 2022-2023 н.р.

- Зуєв Єгор (10-а), ментори вчитель історії України Погребняк Н.В., вчитель ЗУ Самусенко О.М.

Напрямок «Художньо-естетичний»

До шкільного банку обдарованих учнів занесено – 38, кандидатами до міського банку-16.

-УІІ міжнародний міждисциплінарний конкурс наукових і мистецьких робіт імені Володимира Маняка та Лідії Коваленко «Я, моя родина, моя країна: пам’ять про Голодомор і погляд на сучасну війну росії проти України крізь призму особистого досвіду», номінація «Кращі дослідницькі та мистецькі роботи учнів закладів загальної середньої освіти», підномінація «Кращі роботи учнів 9–11 класів» Диплом з відзнакою, винагорода 1 тис. грн на подальше поглиблення й поширення результатів наукової і творчої діяльності учень 11 класу Козаченко А., ментор вчитель української мови та літератури Токарєва Л.О. Вірш у збірці «Душа Донеччини палає» Козаченко А. 11 кл.

Учні брали участь та виконали завдання за програмою онлайн-заходу «Екологічні аспекти взаємодії природи та суспільства»(до Міжнародного дня Матері-Землі), отримали сертифікат учні 10-а та 11 класів, вчитель Рожкова Г.І.

Обласна природоохоронна акція «Стоп, сміття», номінація «Розробки-мотиватори» Титова Є.(10-а) ІІІ м., вчитель біології Рожкова Г.І.

Обласний флешмоб від КПНЗ “ДОМАНУМ” “Українські колядки та щедрівки”,подякаКлєвєта А.(11), вчитель Токарєва Л.О. та учениця 6-а Смородіна С., вчитель Семіошко О.В.

-КЗ “Донецький палац молоді “Юність” Обласний поетичний марафон віршів “Дорогою болю” до 85-ї річниці з дня народження В.Стуса, ІІІ м. учениця Погребняк А. (6-а), вчитель Семіошко О.В. та учасники Сільченко (11), Зачепа(11), Чигріна А(11)., Олійник К.(10), вчитель Токарєва Л.О.; Леонченко Д.(10), вчитель Щербина В.М.

Учні приймали участь у Всеукраїнських та міжнародних вокальних конкурсах.

Вагомих результатів досягли у фотоконкурсах та екологічних конкурсах.

Серед найкращих в цьому напрямку наступні учні:

- Пономаренко Єлизавета(3кл.), вчитель Смородіна В.І.;

- Антоненко Кіра(4-а), ментор Ракитянська А.В.(ЦПР)-за згодою;

- Скобельский Микита(5), вчителі Погребняк Н.В., Сиротенко С., Токарєва Л.О.;

- Шевченко Сніжана(5), вчителі Погребняк Н.В., Сиротенко С., Токарєва Л.О.;

- Рибачук Злата(5), вчитель Погребняк Н.В. та керівник еколого-натуралістичного гуртка;

- Погребняк Аліна(6-а), вчителі Погребняк Н.В., Сиротенко С., Семіошко О.В.;

-Шостік Олександра (7), ментор Ракитянська А.В.(ЦПР)-за згодою, отримує СТИПЕНДІЮ за підсумками 2022-2023 н.р.;

- Григорова Катерина (9), вчитель Рожкова Г.І.;

- Ігнатенко Діана(9), вчитель Рожкова Г.І.;

- Олійник Катерина (10), вчителі Токарєва Л.О., Самусенко О.М., Погребняк Н.В.;

- Мороз Анжеліка(10), вчителі Самусенко О.М., Погребняк Н.В.;

- Козаченко Андрій (11), вчителі Токарєва Л.О., Трохименко О.В., нагороджений ПРЕМІЄЮ за підсумками 2022-2023 н.р.;

- Кравець Тимофій (11), вчителі Самусенко О.М., Погребняк Н.В.;

- Чигріна Анастасія (11), вчителі Такарєва Л.О., Рожкова Г.І.;

- Шостік Аліна(11), вчителі Самусенко О.М., Погребняк Н.В.;

- Клєвета Анастасія(11), вчитель Токарєва Л.О., ментор Ракитянська А.В.(ЦПР)-за згодою.

Напрямок "Практично-перетворювальний"

До шкільного банку обдарованих учнів занесено – 12, кандидатами до міського банку-5.

Обласна природоохоронна акція “Проліска”, обласна природоохоронна акція «Стоп, сміття», Обласний конкурс юних майстрів народних ремесел "Природа і творчість", Конкурс дитячої творчості «Знай і люби свій край»

- Мироненко Віра(1), вчитель Чернік Л.М.

- Ткалічева Крістіна (2), керівник гуртка ЦПР Шилова Л.О. (за згодою)

- Самусенко Софія (3), вчитель Смородіна В.І.

- Смородіна Софія (6-а), Смородіна В.І, Загоруйко О.А., Заярна Т.М., Семіошко О.В.

- Сильченко Євгенія (11), вчителі Рожкова Г.І, Токарєва Л.О.

Комп'ютеризація та інформатизація освітнього процесу за дистанційною формою навчання

Освітній процес відбувався в дистанційному форматі з використанням електронних освітніх платформ і комунікаційних онлайн сервісів та інструментів в асинхронному та синхронному режимах взаємодії.

Адміністрація закладу освіти, підтримувала зв’язок із педагогічними працівниками та надавали їм необхідну оперативну інформацію; було адаптовано розклад уроків відповідно до технічних можливостей здобувачів освіти та педагогічних працівників; здійснювався контроль за проведенням навчальних занять у синхронному та асинхронному режимах.

Класні керівники забезпечували спілкування з учнями в телефонному режимі; листувалися через електронну пошту, створювали групи з батьками, учнями в соціальних мережах (Viber, Telegram, WhatsApp тощо), використовували електронні платформи (ZOOM, Google Meet тощо), надавали психологічну підтримку учням, використовуючи електронні ресурси Міністерства освіти і науки України.

Учителі-предметники здійснювали дистанційне навчання відповідно до Положення щодо організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання, облік проведених навчальних занять фіксували в електронному журналі на платформі nz.ua.

Особливу увагу звернено на якісну підготовку учнів 11-х класів до проходження національного мультипредметного тесту з української мови, математики та історії України, англійської мови та біології.

У 2022 – 2023 н.р. вчителі закладу освіти отримали 7 Хромбуків Lenovo та 11 ноутбуків НР. Є власний веб-сайт, на якому постійно оновлюється інформація з життя школи. Хочеться відзначити відповідальний підхід до роботи зі шкільним сайтом Загоруйко О.А., Роменської Ю.В.

Охоплення учнів харчуванням.

Соціальний захист учнів

Протягом 2021/2022 навчального року робота на виконання законодавства України з питань соціального захисту дітей пільгових категорій у Лиманській загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів проводилась згідно з Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, на виконання Законів України, Постанов Верховної Ради та Кабінету Міністрів України, Указу Президента України від 21.01.2001 №42/2001 «Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних і неповних сімей», нормативних документів Міністерства освіти і науки України, відповідних розпорядчих документів Департаменту освіти і науки ДонОДА, Управління освіти, молоді та спорту Лиманської міської ради.

На початку року у школі складено списки учнів пільгових категорій, до яких включено наступні категорії:

Учні пільгових категорій

Соціальна категорія

2022/2023

1.

Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування

19

2.

Діти з багатодітних сімей

55

3.

Діти з малозабезпечених сімей

8

4.

Діти з інвалідністю

10

5.

Діти, що постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС

0

6.

Діти, які проживають в сім’ях, що опинились у складних життєвих обставинах

0

7

Діти одиноких матерів

34

8

Діти на диспансерному обліку

25

9

Діти осіб визнаних учасниками бойових дій

14

10

Діти осіб з інвалідністю

9

11

Діти один із батьків яких загинув під час проведення АТО

6

12

Діти з ООП

6

Належна увага приділяється реалізації державної політики щодо забезпечення прав дітей з особливими потребами на якісну освіту.

Діти пільгових категорій залучені до проведення класних і загальношкільних виховних заходів, он лайн екскурсій, виконують доручення у класах.

У 2023/2024 навчальному році необхідно продовжувати роботу з виконання законодавства України із соціального захисту учнів пільгових категорій

Медичне обслуговування. Організація медичного забезпечення.

З учнями школи проводять бесіди, анкетування, диктанти з профілактики грипу, кору, вірусного гепатиту, коронавірусу, туберкульозу, особистої санітарії та гігієни.

У 2023/2024 навчальному році необхідно:

- продовжити проведення просвітницької роботи серед учнів, батьків щодо здорового способу життя, медичного обслуговування учнів у школі;

- проводити фіз. культ- хвилинки, загально- розвиваючі вправи на уроках для профілактики захворюваності учнів;

- продовжити роботу щодо створення умов для проходження медогляду учнів, проводити роз’яснювальну роботу з батьками щодо необхідності контролю за станом здоров’я.

Організація літнього оздоровлення та відпочинку дітей

Складовою збереження й відновлення здоров'я школярів є залучення їх до змістовного літнього відпочинку та оздоровлення.

Влітку 2023 року погодились на оздоровлення в Сокальській санаторній школі в рамках проекту «Пізнай Львівщину» 3 учнів з 5, 7, 8 класів на І зміну.

Охоплення учнів закладу позашкільною освітою

В зв’язку з дистанційним навчанням зменшилась кількість учнів, які відвідують гуртки. Але все ж такі є. Гуртки ЦПР «Співаночки» під к керівництвом Ракітянської А. відвідували 8 учнів закладу освіти, гурток «Умілі ручки» під керівництвом Шилової Л.О. відвідували 3 учнів, гурток еколого-натуралістичний відвідувала 1 учениця (ОЦКТ), на базі ОКП Лиманської ЗОШ №2 стала працювати спортивна секція «Багіра» (Рєзніков О. ДЮСШ), в яку записались 5 учениць з ОКП. Результати своєї роботи гуртківці представляють на виставках, конкурсах дитячої творчості та спортивних змаганнях. До роботи гуртків задіяні також учні пільгових категорій.

Безпека життєдіяльності та запобігання дитячого травматизму

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу є однією із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, інших нормативно-правових актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі на початку навчального року призначені відповідальні за організацію роботи з охорони праці та безпеку життєдіяльності, сплановані відповідні заходи.

У 2022-2023 н.р. безпечне проведення освітнього процесу здійснювалось згідно положення про організацію роботи з охорони праці. Учні та вчителі дотримуються вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності з учнями та інструкцій з охорони праці для вчителів.

На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Увага приділялась мінній безпеці, правилам ДР та правилам поведінки із незнайомими предметами та правила поведінки під час артобстрілу. Проводилась робота з батьками (бесіди, лекторії), діагностична робота з вивчення впливу негативних факторів навчального середовища і визначення валеологічних шляхів корекції.

Передбачалися заходи щодо корекції факторів негативного впливу учнівського середовища на формування здоров'я дитини:

• залучення учнів до роботи в шкільних гуртках та поза межами школи;

• тижні й місячники з попередження травматизму і формування навичок здорового способу життя;

• зустрічі з працівниками правоохоронних органів;

У навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Класні керівники продовжують роботу з профілактики травматизму і відповідально ставляться до своєчасного повідомлення про нещасні випадки. Але почастішали випадки, коли батьки забувають про алгоритм повідомлення щодо травмування дитини.

Тому у 2023-2024 н. році всі класні керівники повинні відпрацювати з батьками алгоритм дій.

Виховна й позаурочна діяльність

Здійснення виховного процесу у школі регламентують нормативно-правові та законодавчі документи: Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», затверджена наказом МОНУ від 31.10.2011 № 1243, «Концепції національно- патріотичного виховання».

Педагогічний колектив працює над застосуванням системного підходу до організації виховної діяльності. Зміст системи виховання в школі спрямований на формування в дітей особистісних рис громадянина України, які вимагають розвивати в собі національну самосвідомість, розвинену духовність, моральну, художньо-естетичну, правову, трудову, фізичну культуру, індивідуальні здібності й талант.

Основними завданнями виховної роботи були:

- гуманізація виховного процесу, що виражається у створенні умов для всебічного розвитку особистості;

- національно-патріотичне виховання;

- підтримка та укріплення шкільних традицій.

Значна увага приділялась формуванню системи цінностей: ціннісного ставлення до суспільства і держави, людей, природи і мистецтва, праці, до себе.

Пріоритети надавалися й попередженню дитячого травматизму, профілактиці правопорушень та згубних звичок.

Плануванням охоплені всі напрями виховної роботи. При цьому вирішуємо такі завдання: розвиток індивідуальної творчої особистості, формування патріотичних почуттів, утвердження національної гідності, виховання та розвиток потреб здорового способу життя, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів. Виховання молодого покоління – це не лише система цілеспрямованого й планомірного формування світогляду, ціннісних орієнтацій, почуттів, волі й характеру молоді, але й адаптація її в соціальному середовищі.

Низка різноманітних виховних заходів була націлена саме на те, щоб викликати в дітей почуття радості, захоплення, подиву, виховувати в них естетичні смаки, розкривати нові таланти.

Треба зазначити, що формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, виховання патріотичних почуттів, правосвідомості педагогічним колективом здійснюється комплексно – через освітній процес, позакласну виховну роботу – і носило послідовний характер.

Національно-патріотичне виховання наскрізно пронизує весь освітній процес, базується на національній історії, знанні та відстоюванні своїх прав, виконанні конституційних і громадянських обов’язків, відповідальності за власне майбутнє, добробут та долю країни, охоплює всіх учасників освітнього процесу, сприяє формуванню у дітей та утвердженню у педагогів і батьків національних та загальнолюдських цінностей, особистісних якостей, що притаманні громадянину України.

Було проведено багато цікавих та пізнавальних заходів.

Слід відмітити відкриті виховні заходи: виховні години, круглі столи, майстер класи, підготовка та участь у військово- патріотичній грі «Сокіл»(Джура).

Команда школи посіла І м. у міських змаганнях І міського етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл"("Джура"), старша вікова категорія

Взяли участь у обласному етапі Всеукраїнського дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл"("Джура"), старша вікова категорія. Отримали грамоти: Кравець Тимофій, Шостік Аліна, Олійник Катерина, Мороз Анжеліка, Остроушко Вікторія, Марченко Карина, Титова Єлизавета, Зуєв Єгор, вчителі Самусенко О.М., Погребняк Н.В.

- Обласний етап Всеукраїнського заочного конкурсу фоторобіт юних фотоаматорів , зимовий цикл фотоконкурсу "Моя країна - Україна", номінація «Експериментальне фото», старша вікова група (15-18 років), -ІІІ м.Титова Є., 10-а, вчитель Рожкова Г.І., Шевченко Сніжана 5кл.Ім.

Зимовий цикл фотоконкурсу "Моя країна - Україна", Номінація «Експериментальне фото», старша вікова група (15-18 років), -ІІІ м. Чигріна А. 11 клас.

- Обласний етап Всеукраїнського заочного конкурсу фоторобіт юних фотоаматорів "Моя країна - Україна" осінній цикл Пономаренко С. 3 кл, ІІ м, Міщенко Єлизавета 3 кл, І м , Кича Катерина 3 кл, І м., вчитель Смородіна В.І.; Смородіна Софія (6-а) Ім.;

- Обласний етап фотовиставки «Україна – це Ми», ІІ м. Пономаренко С. 3 кл, вчитель Смородіна В.І.

- Велика кіл-ть переможців та призерів всеукраїнського інтерактивного конкурсу «Зимові свята в традиціях нашого народу» на платформі “На Урок” 3, 5, 6-а

- Всеукраїнська доброчинна акція на підтримку наших Героїв на передовій «Новорічна листівка на передову» Скобельский М. 5 кл. участь , вчитель Сиротенко С.

- Акція «Яким я бачу майбутнє України після Перемоги» (малюнок), участь Скобельский М.5 кл. участь , вчитель Сиротенко С.

- ІIІ Міжнародний (IX Всеукраїнський, ХIX Всекримський) фестиваль-конкурс учнівської та студентської творчості «Змагаймось за нове життя!», присвячений Лесі Українці, малюнок –участь Шевченко С. 5 кл.,керівник Сиротенко С.

-Обласний «Знай і люби свій край» –ІІІ м Шевченко С., керівник Сиротенко С.; Самусенко Софія(3), ІІІ м., вчитель Смородіна В.І.; Малишко Орина(3), ІІ м., вчитель Смородіна В.І.; Смородіна С.(6-а) ІІ м., Полєжаєва А.(6-а), ІІІ м., вчитель Заярна Т.М.

- Регіональний етап Всеукраїнського конкурсу малюнків «Кольори нашої Перемоги»: Шевченко Сніжана - (5 кл ) участь, вчитель Сиротенко С.; Мироненко Віра(1) участь, вчитель Чернік Л.М.

- Всеукраїнський конкурс дитячо-юнацької творчості «Розквітай, моя Україно!» (малюнок) - Шевченко Сніжана (5 кл ) – ІІ м, вчитель Сиротенко С.

В цьому році велику кількість призових місць посіли учні в конкурсах екологічного спрямування, а саме:

- Обласний етап конкурсу «Птах року», ІІІ, колективна робота Остроушко В., Марченко К. 10-а, керівник Рожкова Г.І.; Лук’ян Е. 8кл, ІІІ м. вчитель Рожкова Г.І.;

- Обласний конкурс «Природа і творчість», Номінація «Морські Фантазії» ІІ м. Остроушко В., керівник Рожкова Г.І.

- Всеукраїнський природоохоронний конкурс "Годівничка". Номінації: проект, поробки : годівничка та вишивання хрестиком, ІІІ м. в обл.. етапі Остроушко В., Номінації: проект, поробки : годівничка та вишивання хрестиком, ІІІ м. в обл. етапі Марченко К.10-а, керівник Рожкова Г.І.; Кіча Кароліна(10) участь керівник Рожкова Г.І.; Погребняк Аліна (6 кл)– участь. (малюнок), вчитель Сиротенко С.

- Природоохоронна акція “Проліска”

Ім. Марченко Карина 10-а, вчитель Рожкова Г.І.; Титова Є. 10-а, Ім.; Роменський О.2 кл. І +ІІІ м.; Мироненко Віра (1) І м., вчитель Чернік Л.М.; Коротка Н. 11 кл номінація "Проліска" , участь; Руденко Злата(3) ІІІ м., вчитель Смородіна В.І.; Сильченко Євгенія (11) Ім., керівник Рожкова Г.І.

- Обласна природоохоронна акція «Стоп, сміття»

номінація «Розробки-мотиватори» ІІІ м. Титова Є.10-а, керівник Рожкова Г.І.; Ткалічева Крістіна (2кл) ІІІ м. , керівник гуртка Шилова Л.О.

- Обласний відкритий Чемпіонат з інтернет-вікторини «Знай. Люби. Бережи» (молодша вікова група), номінація «Динозаври», ІІІ м. Рибачук З., 5 клас , вчитель Погребняк Н.В.

- Міжнародний конкурс еколого-валеологічної спрямованості «Душа села», призове місце Рибачук З., 5 кл.

- Обласний етапі конкурсу "Зоологічна галерея.”

Номінація-кращий малюнок птахів або ссавців, які мешкають на території регіону . Участь. Коваленко К.6кл, Натальченко К. 8кл., керівник Рожкова Г.І.

Григорова К., 9 кл. Номінація-кращий малюнок птахів або ссавців, які мешкають на території

регіону Ім.,Ім. та Всеукраїнський конкурс “Зоологічна галерея”ІІм, ІІІ м., вчитель Рожкова Г.І.

- Обл. ета п к-су «Новорічна композиція», номінація «Стилізована ялинка», І м. Паламарчук Андрій, вчитель Чернік Л.М.; новорічна композиція Семанюк Валерія (3), І м., вчитель Смородіна В.І.

- Обласний конкурс юних майстрів народних ремесел "Природа і творчість" ІІм. Ткалічева Крістіна(2), керівник гуртка Шилова Л.О.; Самусенко Софія(3) ІІІ м., вчитель Смородіна В.І.

Перебіг роботи висвітлювався на сайті школи.

Питання стану виховного процесу розглядались на нарадах при директорі, педагогічній раді, батьківських зборах та методичному об’єднанні класних керівників.

Педагогічний колектив школи продовжує роботу з удосконалення системи виховної роботи в умовах дистанційної роботи.

У 2023/2024 навчальному році необхідно:

- продовжити працювати у напрямку пошуку нових форм та методів активізації роботи учнівського самоврядування у дистанційному форматі;

- вивчати досвід громадських організацій України;

- класним керівникам приділяти більше уваги участі учнів класу у шкільному житті, адже роль і авторитет класного керівника у згуртуванні школярів навколо колективної творчої діяльності важко переоцінити.

Фінансово-господарська діяльність

На навчальний заклад з бюджету виділяються кошти на здійснення оплати за комунальні послуги. За рахунок бюджетних асигнувань здійснюється виплата заробітної плати, оплата комунальних послуг.

З метою зміцнення матеріально-технічної бази для покращення навчально-виховного процесу було здійснено ряд заходів з покращення матеріально-технічної бази школи за звітний період і залучено додаткові кошти.

Покращення матеріально-технічної бази

Кількість

Кошти (грн.)

Вид бюджету

Ноутбук НР

27

759465,72

Благодійна допомога

Принтер Canon

2

8673,96

Благодійна допомога

Хромбук Lenovo

7

38237,22

Благодійна допомога

Ноутбук НР

11

259900,74

Благодійна допомога

Ноутбук Acer

2

41756,04

Благодійна допомога

Старлинк

1

15000,00

Благодійна допомога

Планшет Lenovo

2

13616,00

Благодійна допомога

Хромбук

1

9607,05

Благодійна допомога

Всього:

Як учителі, так і батьки тісно співпрацюють в організації та проведенні будь-яких заходів, вечорів, акцій у дистанційному форматі особливо. Разом дбаємо про покращення умов навчання, підвищення рівня проведення навчально-виховних заходів, можливого поповнення матеріально-технічної бази для більш успішної організації роботи.

Користуючись нагодою, хочу подякувати вам, шановні колеги, за підтримку, розуміння, слушну допомогу в управлінні діяльністю школи.

Реалізувати заплановані заходи, забезпечити комплексний підхід до управління освітнім процесом можливо за умови правильної організації учительського, учнівського та батьківського колективів на виконання поставлених завдань, постійного контролю за всіма напрямками діяльності школи.

Отже, завдяки спільним зусиллям управління освіти, молоді та спорту Лиманської міської ради, педагогічного колективу, батьківської громадськості, учнів забезпечено сталий розвиток школи.

Щиро вдячна всім за щоденну наполегливу працю, творчість і винахідливість, за вклад кожного у виконання своїх обов’язків. Все це заради наших дітей, бо діти – то є оцінка нашого життя, його зміст і продовження. Ми повинні дати їм все найкраще, виховати їх добрими, розумними та щасливими.

ОКП

На базі Лиманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 з листопада 2022 року працював ОКП для учнів, які залишились у громаді. Всього на ОКП зараховані 54 учні, з них ЗОШ №2 42 +2(Зарічне-Лиман) +10 Нове (8+2Нове-Лиман) = 54. Для учнів був проведений швидкісний інтернет і вони могли приєднуватись до онлайн уроків. Також було організовано проведення виховних заходів, зустрічі з поліцією та волонтерами, робота спортивної секції.

Для учнів закладу освіти які мешкають у місті Київ та Дніпро було організовано відвідування ХАБІВ

По Дніпру активними були:

- учні: Гончаров Микита (1 кл), Погребняк Аліна (6-а кл), Овсяніков Максим (7 кл), Середа Данило (8 кл), Гавриляста Настя (9 кл), Колєсніченко Данило (9 кл), Мороз Анжеліка (10 кл)

-вчителі - Гавриляста Н.Д., Потапенко І.М., Погребняк Н.В.

По Києву активними були:

- учні: Рибачук Злата (5 кл), Грибанова Ксенія (9 кл), Ігнатенко Діана (9 кл), Сильченко Євгенія (11 кл), Нестеренко Аміна (11 кл)

-вчителі - Нечволода Н.М., Трохименко О.В.

Пріоритетні завдання на 2023/2024 навчальний рік

1.Забезпечити безпечні умови навчання та праці для всіх учасників освітнього процесу, зокрема з урахуванням досвіду роботи в умовах воєнного часу.

2. Забезпечити надання якісних освітніх послуг, які будуть впливати на перспективи добробуту нинішніх здобувачів освіти, їх родин, громад і країни в цілому впродовж десятиліть.

3. Забезпечити здобуття освіти за різними формами організації освітнього процесу відповідно до потреб та з урахуванням безпечності для його учасників.

4. Забезпечити реалізацію завдань концепції «Нова українська школа» у 6-х класах.

5. Запроваджувати нові підходи до освітнього процесу для отримання якісної освіти в умовах воєнного стану.

6. Продовжити роботу над розбудовою та вдосконаленням внутрішньої системи оцінювання якості освіти.

7. Працювати над підвищенням якості уроку в умовах дистанційного навчання.

8. Залучати органи учнівського самоврядування, батьківську громадськість до моніторингу ефективності діяльності школи.

Кiлькiсть переглядiв: 426
НАША АДРЕСА:
ВУЛ. ПУШКІНА, 13-А
м. Лиман
Донецька обл.
Україна

Дата останньої зміни 26 Квітня 2024

Фотогалерея